GK

Gökhan Köseoğlu

Kültür A.Ş Personeli

Sanık
19 Mart 2025

Tutuklandı

37. Duruşma Günü · 13 Mayıs 2026

15:50
Çıkar amaçlı bir yapıda bir kişinin menfaat elde etmemesi hayatın olağan akışına aykırı bir durum. Oğlum devlet okulunda okuyor, eşimin ya da benim üstüme kayıtlı bir araba bile yoktur.
15:52
Örgüt yöneticisiyle hiçbir ilişkisi olmayan, Mülkiye müfettişine yardımcı olan birinin nasıl örgüt üyesi olduğunu takdirinize bırakıyorum.
15:55
Eyleme ilişkin deliller olan Sayıştay, MASAK raporu ve benzeri yerlerde ismim geçmiyor. Bir ifadede Murat Ongun'un adamı olduğum söylenmiş. Murat Ongun ile tanışıklığım yoktur.
Eylem 97 ile ilgili konuşuyor
16:00
Satın alma müdürü değilim. Müdür değilim, müdür vekili değilim, müdür yardımcısı değilim. Yapılan ihalelerle ilgili yönetim konumunda bir kişi değilim. İhalelerin organizasyonlarından sorumlu biri değilim. İhale süreçlerinde fiilen yer alan biri değilim. İhale biriminde görevli değilim. Satın alma biriminde görevli değilim.
16:00
Başkanım, bu saydıklarımdan hiçbirisi olmadığım için alt ihaleleri ayarladığım yönündeki suç isnadı gerçeği yansıtmamaktadır. Bana ait olmayan görev tanımlamaları doğrultusunda yapılan değerlendirmeler de gerçeği yansıtmamaktadır.
16:01
Ayrıca ihaleleri 3C kapsamında parasal limitlerin altında kalması için kısımlara ayırmak suç isnadıyla ilgili olarak da; ihaleleri kısımlara ayırma görevi ve yetkisi sadece hizmeti talep eden ve satın alma talep formunu düzenleyen ilgili birim tarafından yapılır. Örnek olması açısından tarafınıza Ek-4'ü sundum. Ek-4'te de göreceksiniz, satın alma talep formunun hangi birim tarafından düzenlendiğini ve ihalelerin nasıl kısımlara ayrıldığını göreceksiniz.
16:02
Genel olarak evrakı incelediğinizde ilgili kısımlarda görevimin, yetkimin, sorumluluğumun, imzamın, hatta tarafımın dahi olmadığını göreceksiniz. Bu değerlendirme de maddi bir hatadan ibarettir.
16:03
Başkanım, bu 14 eylem ve konu edilen 6 senelik ihalelerin hiçbir aşamasında görevim, yetkim, sorumluluğum, imzam, hatta tarafım dahi bulunmadığını izah ettim. Bu 14 eylem içerisinden sadece bir tanesini örnek olarak verdik.
16:04
Toplam olarak bu 5 yıl içerisinde aşağı yukarı 150-200 arası bu şekilde alt yüklenici ihalesi yapılmıştır. Oradan da görüleceği gibi hiçbir yetkim ve imzamın olmadığı anlaşılacaktır. Yetkim olmayan bir hususta muvazaalı bir iş gerçekleştirmem mümkün değildir, takdirinize bırakıyorum.
16:05
Başkanım, yapılan araştırmalarda HTS ve baz kayıtlarında görüleceği üzere ne ihalenin içerisinde, ne ihale aşamasında, ihalelere katılan hiçbir firma yetkilisiyle bir irtibatım bulunmamaktadır.
16:06
Başkanım ben sadece harediş şefiyim. Bu ihaleler harediş şefinin görev, yetki ve sorumluluğunda olan konular değildir. Ekte sunduğum gibi görev, yetki ve sorumluluk alanlarımın dışında gerçekleşen durumlardır.
16:07
Başkanım, bu duruma bir benzetme yapmam gerekirse; elleri olmayan birine silahla adam öldürdüğü söyleniyor. Ben de diyorum ki bunları yapacak uzuvlarım yok. Bunları nasıl yapabilirim?
16:08
Başkanım, aslında bu hatalı görev tanımlamaları maddi hata zincirininden oluşmaktadır. İlk düğme yanlış iliklenince ki ilk düğme kolluk fezlekesindeki iş kartından başlıyor. Hatanın sebebi de benden önceki kişinin kartının kopyalanmış olması ve üstteki kişinin satın alma müdür vekili olmasıyla alakalı. Tabii bu düğme yanlış iliklenince sonrasında dört tane düğme daha eklenince gömlek artık gömlek olmaktan çıkıyor, üstüme uymuyor.
16:09
Başka bu eylemler grubu içerisinde birtakım kişilerin ifadeleri mevcut. Bu ifade verenlerden sadece bir kişinin ifadesinde benim adım geçmektedir. Bu kişi de Deniz Dörtyol'dur. Deniz Dörtyol'un kendi ifadesinde belirttiği yakın arkadaşıdır ve 'beş firmayı organize edip ihaleye katıldım' dediği firmanın sahibidir. Danışıklı hareket ettikleri için sadece bir kişinin ifadesini veriyorum, o da Deniz Dörtyol'un ifadesi.
16:09
Deniz Dörtyol'un ifadesinde bahsettiği bu beş firma aynı tarihte savcılığa gidiyor, 'müştekiyiz' diye ifade veriyorlar. Daha sonra tamamı tanık vasfı alıyor. Zaten danışıklı oldukları buradan anlaşılacaktır.
16:10
Etkin pişmanlıktan yararlanmak için verdiğim ifadelerimi tekrarlıyorum.
16:11
Hayır.
16:50
Yok, onunla ilgili böyle bir beyanım da yok zaten ve böyle bir işleme de şahit olmadım. Yani normal süreç içerisinde olan işlemlerdi.
16:53
Şöyle; dediğim gibi ben birçok defa hakediş işlemleriyle ilgileniyordum. İletişim Koordinatörlüğü herkes öyle bahsettiği için ben de öyle söyledim ama benim için aslında Plan Organizasyon Müdürlüğü orası.. Plan Organizasyon Müdürlüğü içerisinde Güldem Şık'ın odasında, evrakları arasında gördüğüm, kendi ajandasında özel olarak yazdığı, başlığı 'ihale' olan bazı firma listeleri vardı.
16:55
Yani sadece o değildi.
16:58
Sadece bu firmaların isimleri yazıyordu. Üzerinde 'ihale' yazıyordu ve yıldız işaretleri vardı. Bu arada bu firmaların tamamını aynı anda görmüş değilim, onu da söyleyeyim. Odaya girip çıktığım için hakediş işlemleri nedeniyle görüştüğüm bir kişiydi çünkü Plan Organizasyon Müdürlüğü'nde çalışıyordu. O sırada masasında çok sayıda evrak, fiyat teklifleri ve firmalardan alınmış belgeler oluyordu. O esnada ajandada gördüğüm bazı isimler aklımda kaldı. Orada da zaten firmalar ve Reklam İstanbul firmasının Murat Ongun'la bağlantılı olduğunu 'düşündüğümü' söyledim.
17:02
Şöyle; şimdi istediğiniz ifadeyi daha açık ifade etmek istiyorum. İhaleye katılacak firmalar kısmı bu tarafla bağlantılıydı. İhalenin organizasyonuyla bağlantılıydı. İhalelere hangi firmanın katılacağıyla ilgili bir beyanım vardı. Onun devamında da bu firmalara yapılan ödemelerle alakalı süreçte Güldem Şık üzerinden ilerletilen bir süreç vardı. Buna dayanarak söylüyorum. Hakediş işlemleri sırasında ödeme aşamasında firmalardan alınması gereken zorunlu evraklar vardı. Normalde Mali İşler Müdürlüğü'nün kendi sistemi içerisinde istemesi gereken evraklardı ancak biz aylık hakediş yaptığımız için bu evraklar bizim dosyalarımızın içinde yer alıyordu. Muhasebe de bunları bizden istiyordu. Vergi borcu yoktur ve SGK borcu yoktur yazıları gibi belgelerdi bunlar. Firmaların ödeme alabilmesi için gerekliydi. O evrakları da Güldem Şık üzerinden aldığım için sürecin başından ödeme aşamasına kadar kronolojik olarak anlattığım yapının devam ettiğini düşündüm.
17:08
Yani ifademde de bahsettiğim gibi, ben ihalelerle ilgili kısmın içerisinde yer almadım. O yüzden ihalelerin usulüyle alakalı hiçbir bilgiye sahip değilim. Ama hakediş işlemleriyle ilgili şunu söyleyebilirim: 2019 öncesinde de aynıydı, 2019 sonrasında da hakediş işlemleriyle ilgili yürütülen süreç birebir aynıdır. Ama ihale süreciyle ilgili dediğim gibi, ifademin temel noktası zaten 'Benim ihaleyle alakam yok' şeklindeydi.
17:11
Murat Bey, şöyle… Avukatımız da ifade etti. 2019 sonundan başlayıp 2020 yılı dönemini kapsayan süreç içerisindeki olayları ben 2021 yılının Ocak ayında müfettişlere anlattım. Yani 2021 yılındaki olaylardan dolayı değil, 2020'de yaşanan süreçleri anlattım.
17:13
Evet.
17:18
Evet, böyle bir beyanım var. Zaten Eylem 61'i anlatırken, vekâleten imza attığım evrakta herhangi bir usulsüzlük olmadığını da anlattım. Şu anda sunmuş olduğunuz evrak doğrudur, ben imzaladım. Bu evrak yaklaşık 30-40 kişi tarafından kelimesi kelimesine aynı şekilde imzalanan bir evraktır. Ve bu evrakın hazırlanması kişilerin inisiyatifinde değildi. Ayrıca ben imzaladığım evrakın hâlâ arkasındayım. 2020 yılında Eylem 61'e konu olan, benim vekâleten imza atmış olduğum dosyayla ilgili bir talimat olmadığını da zaten açıkladım. Benim verdiğim o evrak, sadece Eylem 61'e konu olan ihaleyle alakalı bir evraktı.
17:20
Şu anda savunmamı sadece bir kişinin avukatına karşı yapmadığım açık. Toplu bir avukat grubuna karşı savunma yapıyorum. Bunun dışında başka kişilerle de bu şekilde arkadaşlık hukukum oldu mu diye sordunuz. Tabii ki 2019'dan sonra şirketimize gelen farklı firma temsilcileriyle de görüştüm. Şu anda burada tanık olarak bulunanlar da var, olmayanlar da var. Ama samimiyetimin o firmanın ihale almasıyla alakası yok. İhaleyi aldıktan sonra tanıştığım kişiler bunlar.
17:22
Evet, 30.03.2018'den önce tanıyorum.
17:24
Fatih Bey'in konuşması nasıl geçti bilmiyorum. Fatih kimdir diyorsunuz… Kapıdan alınması gereken bir arkadaş olabilir. Çalışan da olabilir, tam bilmiyorum.
17:26
Çalıştığı yerde dış kapı var. Hani 'Fatih'e söyleyin alsın' gibi bir şey olabilir.
17:28
Hatırlamıyorum.
17:30
2017'den itibaren bu işlemlerle ilgili çalıştım.
17:32
Şöyle, böyle bir şeyle karşılaşmadım. Kendi ifademde de hakediş işlemleriyle ilgili herhangi bir usulsüzlük olmadığını özellikle belirttim.
17:35
Kültür AŞ içerisinde farklı bir kontrol birimi yoktu. Plan Organizasyon Müdürlüğü'nde yapılan işleri kontrol teşkilatındaki kişiler kontrol ediyordu. Ancak alınan ihaleler İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin ihalesinin alt yüklenici işleri olduğu için, bizim sunduğumuz veriler doğrultusunda İstanbul Büyükşehir Belediyesi de hakediş sürecini yürütüyordu. Dolayısıyla onlar tarafından da kontrol edilen bir süreçti.
17:36
Tabii ki.
17:37
Evet. 2019'dan itibaren her yıl Sayıştay incelemesi vardı.
17:39
Evet. Birlikte savunmalar yaptığımız da oldu. Beraber görüştüğümüz süreçler de oldu.
17:40
Tam hatırlamıyorum ama 2015'te işe başladığımda bir kere geldiğini hatırlıyorum.
17:41
Evet, Sayıştay incelemeleri oluyordu.
18:30
Evet görebiliyorum.
18:35
Hayır, aşağıda tanıştık.
18:36
İlknur Kaya söyledi. Ben sizi yan yana görmedim.
18:48
Böyle bir şey söylendiyse ben neden hâlâ buradayım zaten. Ben 13 aydır tutukluyum.
18:55
Hayır, bakın…
18:56
Tamam, ama bu fotoğraflardan bahsettim. Bunlar resmi bir doküman değil.
18:58
Hayır.
19:05
Avukat hanıma cevap vermeyeceğim. Soru sormasının bir anlamı yok.
19:45
Hayır.
19:46
Hayır, hatta yemek ısmarladılar diyorlar ya, ben çay bile içmedim.
21 Mayıs 2026

Tahliye Edildi

Mahkeme heyeti oy birliğiyle tahliyesine karar verdi.