Sona Erdi

6. Duruşma Günü

17 Mart 2026
16:47
📋 Ara Özet

6. Duruşma günü tamamlandı.
Bugün önce Ağaç AŞ Satın Alma Müdürü itirafçı Ümit Polat’ın avukat savunması ve sorgulaması tamamlandı. Polat daha sonra, geçen gün yaptığı savunmadaki beyanlarında değişikliğe gitti.

Ardından; 5. tutuklu sanık Ağaç AŞ Satın Alma Şefi Fatih Yağcı, gizli tanık Gürgen’in iddiaları hakkında savunma yaptı.

Duruşmaya verilen aradan sonra ilk olarak iş insanı Ali Üner’in savunmasına geçildi.

Sonrasında ise tutuklu diğer iş insanı Evren Şirolu savunma yaptı.

İBB Davasında sekizinci ve günün son savunmasını, tutuklu iş insanı Hüsnü Yüksel Tunar yaptı.

Duruşma yarın, 7. gününde devam edecek.

16:06

Avukat Elif Hilal Çopur aynı zamanda dayısı olan İş İnsanı Hüsnü Yüksel Tunar için savunma yaparken sesi titriyor.

15:49

“Bu iddianameyle savcılık yeni bir devir açtı. Yassıada iddianamelerini de aştı. Bu davadan Ekrem İmamoğlu'nu çekin çıkarın kasabalardaki adi rüşvet davalarından farkı kalmaz. Mahkemenizde münhasıran başkanın mahkemenin inzibatını tayin ve tanzim görevi var. Kim mahkemenin vehametini bozduysa "çık dışarı git" denir ben de hatalıysam kabul ederim ama öyle olmayınca aleniyet ilkesi bozuluyor.”

15:48

Hüsnü Yüksel Tunar’ın savunmasıyla birlikte 8 isim huzurda beyan vermiş oldu.

15:06

“1 Haziran’da telefon ile çağırıldım ve ifadeye gittim. Emniyet sorgusunda bana para gönderildiğine ilişkin Kadir Gümüş’ün ifadesi soruldu. Ben bunun doğru olmadığını söyledim. Ayrıca ifademde böyle bir şey söz konusu değil dedim ve tutuklandım. Hukuki olarak bunu karşılığı nedir ben bilmiyorum. 3 buçuk ay tutuklu kaldım. Daha sonra ev hapsi kararı ile tahliye oldum. 4 gün sonra polisler ile evden alınarak ifadeye götürüldüm ve tutuklandım. Kadir Gümüş 5 kez ifade vermiş. Son ikisi etkin pişmanlık ifadesi. ‘2024 yılı içerisinde biri 10 bin dolar birisi 15 bin dolar olmak üzere benden para alındı. Bu paraları Hüsnü Yüksel Tunar aldı’ demiş. Bir sonraki ifadesinde ise ‘Ali Sukas benden para talep etti. Bu talepler karşısında bir 15 bin dolar, 10 bin dolar ve 12 bin 500 dolar kapalı zarf içerisinde Hüsnü’ye verdim Ali Sukas’a götürdü’ demiş. Ben buna dair nasıl savunma yapacağımı bilmiyorum. Keşke gözlerinin içine bakarak sorsam ‘Kadir Bey sen neden böyle bir şey söyledin’ diye. Ben bu hikayeye yerleştirilmişim”

14:50

“12 yıl boyunca fidancılık yaptım, yurtdışından bitki getirdim. Fidanlığı kapatıp daha büyük projelere yöneldim. Büyükşehir ile ilk çalışmalarım 1997-1998 yıllarında oldu. İSTAÇ’a 2-3 iş yaptım. Ağaç A.Ş. daha sonra kuruldu. Benim mesleki hayatım Ağaç A.Ş.’den daha yaşlı.”

14:49

Evren Şiroğlu'nun savunması bitti. Hüsnü Yüksel Tunar'ın savunmasına geçildi.

14:34
📰 Muhabir Alıntısı

İBB Davası’nın 6’ncı gününde sanıkların ifadelerinin yalan olduğunu iddia ettikleri isim Ümit Polat.

Ümit Polat kendi beyanında yaklaşık 25 yıldır İBB iştiraki olan Ağaç A.Ş.’de çalıştığını söyledi.
Ümit Polat, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’ndan önceki dönemlerde de İBB bünyesinde faaliyet gösteren bir bürokrat.

İBB Soruşturması sürecinde 3 kez ifade verdiğini söyledi. Mayıs ayındaki ifadesinden sonra Eylül ayında etkin pişmanlık ifadesi verdiğini belirtti.

Ümit Polat’ın ifadelerine tepki gösteren tüm isimler, Ümit Polat’ın Mayıs ayında verdiği ifade ile Eylül ayında verdiği ifade arasında çelişkiler olduğunu vurguladı.

14:32

“Evet, dosyalar geçiyor. "Yüz yüze görüşmemiz lazım, irtibata geçelim" şeklinde mesajlar gönderiyor. Ben ise buna muhatap olmuyorum efendim. Daha sonra ailesi aracılığıyla bazı belgeleri tarafımıza sundu. Dün de özellikle sordurduk; "Evren'e hiçbir haber yollamadım" şeklinde beyanda bulundu.”

14:32

Evren Şirolu, itirafçı Ümit Polat'ın kendisi cezaevindeyken de haber gönderdiğini ancak Ümit Polat'ın huzurda savunma yaptığı sırada bu iddiayı yalanlandığını da söyledi.

14:31

“Ümit Polat’ın beyanı, “Bir gün ben ve Ağaç A.Ş. Fidanlıklar Müdürü Kerem Cemil Uzunlar’la otururken…” diye, sanki bir masal anlatır gibi; yeri, masası, zamanı belli olmayan bir şekilde başlamaktadır. Hâlâ bu gizli bilgiye ilişkin olarak, bu ithamın nerede ve ne zaman yapıldığına dair hiç kimse net bir bilgi verememektedir. Bu nedenle Ümit Polat’a bunun sorulmasını istiyorum; savunmamı ona göre yapmak istiyorum.”

“Sayın Başkan, Ümit Polat benim bu söylemi gerçekleştirdiğimi, yeri ve zamanı belli olmayan bu olayda Fidanlıklar Müdürü Kerem Cemil Uzun’un da şahit olduğunu söylemiştir. Ayrıca beni suçladığı hususlarda Mehmet Özdemir isimli şahsı Ankara’ya şikâyete gittiğimizi belirterek onu da şahit göstermiştir. Ancak avukatı, az önce tanık ve şahit listesinde bu iki kişinin ismini zikretmemiştir. Bunun da sorulmasını talep ediyorum.”

14:06

Ali Üner'in savunması bitti. Evren Şiroğlu'nun savunmasına geçildi.

14:05

“Sayın Başkanım, görüldüğü üzere hiçbir tanık; “rüşvet verdi”, “para teslim etti”, “rüşvet anlaşmasına şahit oldum” şeklinde somut bir beyanda bulunmamıştır. Hepsi; “hatırladığım kadarıyla”, “para vermemesi mümkün değildir”, “duydum” gibi tamamen varsayıma dayalı ifadeler kullanmıştır.

Adem Yavuz isimli şahısla hayatımda hiçbir iş yapmadım, kendisini tanımıyorum. Beyanları gerçeği yansıtmamaktadır.

İknur isimli kişi ise yaklaşık altı ay süreyle şirketimde proje bazlı danışmanlık yapmıştır. Kendisi mimardır ve piyasada birçok firmaya proje bazlı danışmanlık vermektedir. Benim firmamda da kısa süreli danışmanlık yapmıştır. Kaldı ki, firmamda bugüne kadar yüzlerce mimar ve mühendis çalışmıştır. Bu kişi de onlardan yalnızca biridir. Bugün bu kişilerin tamamı farklı kurumlarda, özel sektörde ve çeşitli firmalarda çalışmaktadır.

Dolayısıyla bu kişinin Ağaç AŞ’de çalışmasıyla benim oradan iş almam arasında herhangi bir bağ kurmak mümkün değildir. Kaldı ki ben, bu şahıs orada çalışmadan önce de Ağaç AŞ’den iş almaktaydım. Bu husus ihale kayıtlarıyla da sabittir.”

“Ayrıca Ümit Polat, ifadesinde Ali Sukas’ın benden para talep ettiğini ve bu durumu kendisine benim anlattığımı söylemektedir. Bu iddia tamamen gerçek dışıdır. Ben hiçbir zaman Ümit Polat’a “Ali Sukas benden para istedi” şeklinde bir beyanda bulunmadım. Aramızda böyle bir konuşma kesinlikle geçmemiştir.

Kaldı ki, ben Ali Sukas ile böyle bir anlaşma yapmış olsaydım, bunu neden gidip Ümit Polat’a anlatayım? Bu iddia hayatın olağan akışına açıkça aykırıdır. Sayın Mahkemeniz uygun görürse bu husus Ümit Polat’a yeniden sorulabilir.

Ayrıca dikkatinizi çekmek isterim ki, Ümit Polat Mayıs 2025 tarihli ifadesinde böyle bir şey söylememektedir. Aradan yaklaşık altı ay geçtikten sonra, 3 Eylül 2025 tarihinde Cumhuriyet Savcılığı’na verdiği ifadede, Ali Sukas’ın benden para istediği yönünde beyanda bulunmaktadır. Ben, Ümit Polat’ın etkin pişmanlık hükümlerinden yararlanmak amacıyla bu şekilde beyanda bulunduğunu düşünüyorum. Gerçek şudur: Ben hiç kimseye rüşvet vermedim, hiç kimseyle rüşvet anlaşması yapmadım.”

13:54

Ali Üner'in avukatı, iddianamede Ali Üner'in varsayıma dayalı bir iddia olduğunu, Üner'in rüşvet anlaşması yaptığına dair delil olmadığını belirtti.

13:52

“Ali Sukas'ı tanımam,uzaktan gorunce selam veririm. Ali Sukas ile anlaşma yapsam Ümit Polat'a neden anlatayım. Kimseye rüşvet vermedim, anlaşma yapmadım. Tahliyemi ve beraatıma karar verilmesini istiyorum.”

13:45

“Savcı diğerleri rüşvet verdiyse, Ali Üner'de vermiştir diye bir değerlendirme yapıyor. Hakkımda somut bir delil yok. "Duydum, görmüştüm" deniliyor.”

13:42

Duruşma Ali Üner'in savunması ile başladı.

13:37

“Basına çok teşekkür ediyorum. Size bu yapılan buranın en net işaretidir. İyi ki varsınız.”

13:37

CHP'nin Cumhurbaşkanı Adayı ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu aranın ardından salona alkışlar eşliğinde girdi.

13:36

Ara bitti, sanıklar salona alınmaya başlandı. İş insanı Ali Üner'in savunması ile devam edecek.

12:24·⚔️ Çapraz Sorgu

“2019'dan sonra, Ekrem İmamoğlu'nun seçilmesiyle birlikte Ağaç A.Ş.'de tedarikçi sayısında azalma oldu mu?”

“Pandemiden sonra, ekonomik krizden sonra ve vadeler de çok uzun olduğu için firma sayısında azalma oldu.”

12:21

“Ben biraz görev tanımlarıyla ilgili biraz bilgi vereceğim. Ondan sonra Dinçer Kantar ve Gürgen isimli kişinin beyanlarına karşı ben savunmamı yapacağım.

Bir de WhatsApp'ta bir yazışma var. Sayın hakim ben 1978 Rize doğumluyum. Evli ve okula giden dört çocuğum var. Yaklaşık 2005 yılından beri 21 yıldır Ağaç AŞ’de farklı görevlerde bulundum. Bunun son sekiz senesi satın alma şefliğinde oldu. Ve son beş yılda şef olarak çalıştım. Ağaç Aş’de satın alma müdürlüğüne bağlı iki tane şeflik var. İhale şefliği ve benim de çalıştığım satın alma şefliği. Ama burada sanki böyle sanki ben ihale şefliğine de müdahale ediyormuşum gibi bir izlenim oluşuyor. Bu Gürgen isimli tanıkta da böyle bir ifade geçmiş zaten. Ben Fatih Temur'la beraber firmaları belirleyip ortaklaşa hareket ettiğime dair bir ifadesi var. Bu tamamen karşılığı yok. Çünkü ikimizin, iki şefliğin görev alanları tamamen farklı, sorumluluk alanları farklı. İki şeflik de birbirinden bağımsız hareket ediyor. Biz satın alma şefliği olarak doğrudan temin, 3A ve 3G bitki alımlarını Takip ediyoruz. İhale şefliği ise torf, gübre, bitkisel materyal, inşaat malzemesi, tesisat, elektrik gibi ve yapım ve bakım işlerin ihalesini takip ediyor. Bizim baktığımız alanlar tamamen farklıdır. Benim burada birim yöneticisi olarak birimin işleyişini yönetmek, satın alma süreçlerini takip etmek tamamen bunlardan ibaret. Satın almayı nasıl yapıyoruz? Satın alma öncelikle bizim satın alma süreçlerimiz var, prosedürümüz var. Bir de Ağaç Aş yönetmeliği var. Bu iki çerçevede biz hareket ediyoruz.

Öncelikle bizim satın alma personeli firmalarına teklif alır. Bu firmalar onaylı tedarik listesindeki firmalar. Yani bu onaylı tedarik listesi her yıl tedarik değerlendirme formlarıyla birlikte tedarikçilerle değerlendirilir. Bunu birim yöneticileri imza altında alır, bize gönderir. Biz de bunu icmal olarak onaylı tedarik listesini hazırlarız, genel müdürlüğe göndeririz. Genel müdürlük de bunu onaylar. İlk başta bu firmalarla çalışırız. Teklifleri yaklaşık maliyeti bu firmalarla oluştururuz. Bazen şöyle bir durum oluşuyor, yaklaşık maliyeti oluştururken yeterince teklif alamıyoruz. Bu sefer tedarikçileri ziyaret etmek suretiyle görüştüğümüz firmalardan sıfırdan teklif alıyoruz onlardan. Böylece yaklaşık maliyeti oluşturuyoruz ve genel müdürlüğe onaya gönderiyoruz. Bizim alım yetkimiz de yok. Bütün şey yaklaşık maliyetten sonra bizim işimiz bitiyor. Piyasaya hakim olmak için biz sürekli ziyaret ederiz. Ayda 4 sefer bazen 5 olur, bazen 1 olur. Sezona göre değişiyor. Yeni firmalara hem yeni firmaları biz listemize ekleriz hem de mevcut bazı sözleşmesi yaptığımız firmaların o ürünlerimizin takibini yapmak için ve yeni ürün çeşitlerini görmek için mutlaka tedariklerine ziyaret ederiz. Bunlardan raporlarını getiririz ve arşivleriz. Gerektiği zaman da demin söylediğim gibi bunları kullanırız.

Burada Gürgen isimli tanığın vermiş olduğu ifade tamamen asılsızdır. Dinçer Kantar ifadesinde de benim ismim vermişse de benim bu tarz para alışverişini ben ne gördüm ne de duydum. İsmimin geçmesinde de yani sonuçta üçüncü kişiler konuşmuştur. Ben bunu bilemiyorum. Ne konuştular ne yaptılar onunla ilgili benim pek bilgim yok. Bana teslim edilen herhangi bir para veya ona benzer bir şey de yok. Bununla ilgili bir beyan da yok.
HTS eşleşmesindeki durumda ise tamamen fiziki koşullardan kaynaklanıyor. Benim ofisim misafir bekleme salonuyla yan yana. Yani aramda mesafe 10 metre. Her gelen misafir benimle HTS vermesine normal. Bizim katta satınalma müdürlüğü, ihale şefi, satış pazarlama müdürü, şefleri ve yöneticileri de bulunmakta. Bizim sürekli firmalar gelip gittiği için bunlarla HTS vermemiz normal. Ayrıca Dinçer Kantar ile benim en son görüşmem, söylenen olaydan en son görüşmem 8 ay öncesindedir. Dinçer Kantar ile benim iş dışı herhangi bir görüşmüşlüğüm yoktur. Burada zaten ses kayıtları da mevcuttur.”

Yağcı, gizli tanık Gürgen’in iddialarına yanıt veriyor.

12:18

Satınalma şefi Fatih Yağcı savunmasına başladi. Yetkisinin sınırlarını ve iş akışını anlatıyor.

12:16

“Adaletinize sığınıyoruz. Müvekkilimin bu koşulları kaldıracak yapısı yok. Vicdanınıza sığınıyoruz.”

12:16

Avukat Sevgi Dağdemir, 12 eylemde suçlanan müvekkili Ümit Polat hakkındaki iddialara, eylemler bazında savunma yaptı. Daha sonra çeşitli iş insanlarının dinlenilmesini talep etti.

12:06

“Adaletin tecelli edeceğinden şüphem sonsuz. Ümit Polat’ı susturmaya çalışsanız da diğer insanların susmayacağını düşünüyorum. Biz bu yapının içinde olsaydık satın alma müdürlüğüne devam ederdik, belki de daha iyi görevlerde olurduk. (Mahkeme Başkanına) Sizin bir şeyi kabul etmeniz gerekiyor, Ümit Polat mağdur.

(Savcılığın iddianamede yer verdiği grafik) Bir grafik yayınlandı. Biz grafiğin muhatabı değiliz. Sorulması gereken kişi müvekkilim değil.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Tamam, anlaşılmıştır. Bir başka soru. Özellikle 2024 yılı, ikinci yarısından sonra ve 2025 yılının ilk aylarında Kurtköy evinizin yakındaki bir kafe pastanede bir takım tedarikçilerle akşam saatlerinde bir araya geldiniz mi?”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Bu kişilerle aranızda... Ayrı bir ticari ilişki oldu mu? Yani gayrimenkul gibi, alım satım gibi.”

“Hayır, bakın şimdi. Bir arazi Kanal İstanbul'da sekiz ortaklı bir arazi aldık ama 2014'te 2015'ti. Aldık onu sattık bitti.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Ne kadar zamandır tanıyorsunuz?”

“Muhtemelen 2008-2009'dan sonra tanıyorum. TFT'den 2012-2010'lardan sonra, 2012'lerden sonra.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Tamam, yeterli. Muhammet Güldüz, Gülerken Öncelik ve Adnan ve Yunus Doğan kardeşler yani TFT Şirketi, tanıyor musunuz?”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Evet, 2019 öncesi.”

“Çok önceden yapıldı. 3A açık ihale gibi. Pazarlıklı 3A, birinci teklif, ikinci teklif, üçüncü teklif, en düşük teklif. Açık ihale değil ama yani herkesin olduğu ortamda açık ihale gibi. En düşük teklife göre daha aşağı çekerek yapılan bir ihale.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Tamam yeterli. Yeterli benim için başkanım. Biz de 2020-2025 yılı arasında ağaç çözüm olarak çok tecrübeli bir arkadaşımız. O soruyorum. Ağaç alımlarında, 3A dışında veya doğrudan temin dışında herhangi bir alım yöntemiyle 4734'e göre, yani kamu ihale kanunu kapsamında 3A ve doğrudan temin dışında herhangi bir alım metodu kullanıldı mı? Açık ihale yapıldı mı?”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Benim sorduğum sorunun cevabı değil. Benim sorduğum sorunun cevabı. Lütfen sorunun cevabını verir misiniz? İBB'den veya herhangi bir başka yerden ihale almadan öncesinde ağaç alıyor muyduk? Alıyorduk. İhale dosyası kapsamında ihale sözleşmesini imzaladıktan sonra mı ağaç alıyorduk? Öncesinde ağaç alımı yapıp yapmadığımıza ihale öncesi sözleşme imzalamadan önce ağaç alımı yapıyor muyduk, yapmıyor muyduk? Sorunun cevabı bu değil efendim. Ben ağaç alımı yapıp yapmadığımızı ihale öncesi sözleşme imzalamadan önce ağaç alımı yapıyor muyduk, yapmıyor muyduk?”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Gerek bizim dönemimizde ve gerek bizden önceki dönemlerde de yoğun olarak ağaç hangi dönemde alınacak? Yani Kasım ortasından başlayıp Mart'a kadar devam eden süreç değil mi? Teyit eder misiniz bunu? Bu dönemde her yıl İBB'nin ihalesinden sonra mı alımlar yapılırdı?”

“Bakın benim şeyim onunla ilgili değil. Orada sıkıntı hiç ihale dosyası olmadan, satın almayla ilgili herhangi bir evrak olmadan, çünkü o dosyaların hepsi de başkanın geçen verdiğim evraklarda yazan ihale kayıt numaralı dosyalar. Bu dosyalar dediğim.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Tamam. Bir başka soru. Ağaç Aş'lerde müdürlükler içerisinde imza yetkisi sorumluluğu bakımından, yani olası bir zimmet bakımından en az yetkili olan müdürlük hangisidir?”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“Tamam. Ama şu an gördükler veya müdürler arasında sosyal haklar, maaş vesaire gibi konularda bir farklık var mı? Özlük hakları bakımından.”

11:29·⚔️ Çapraz Sorgu

“O dönemde yöneten alınma sebebiniz var mıydı? Hatırlıyor musunuz?”

“Eski genel müdürle anlaşamamıştık. Yani içeriden yükselenler genel müdür olmuştu. Ben de genel müdür olsam ben de oturtmazdım orada. Anlaşamadığımız biriydi. Sırf karşılık anlaşmamız. Onunla şirketi ismi bir takım. Evet. Yanlış yaptık dosyalarla bir şikayet ettim onu da.”

11:29

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tutuklamasından sonra 16 milyonluk İstanbul’un Belediye Başkan Vekili Nuri Aslan, duruşmayı takip etmek üzere Silivri’ye geldi.

Yaklaşık 1,5 saattir salona alınmayan Nuri Aslan, duruşma binasında bekleyişine devam ediyor.

11:29

Ümit Polat'a soru yöneltenlerden biri de AĞAÇ AŞ Genel Müdürü Ali Sukas oldu.

11:21

“Biz İmamoğlu’nu görmedik, Ertan Yıldız’ı göremedik. Kimseye ulaşamadık. Herkes kör sağır oldu. Etkin pişmanlıkçı Ertan Yıldız’ın beyanları demek ki doğru ki kendisi dışarıda. Yıldız’ın beyanlarında müvekkilimin hiçbir şekilde adı geçmiyor.

Taraf olarak biz de hiçbir zaman para alındığını gördüğümüzü söylemedik ama Murat Or (tutuklu Ağaç AŞ çalışanı) söylüyor. Paraları gördüğünü söylüyor.

Bu yargılamaya Ali Sukas daha başlamadan müdahale etti. Tedarikçilere ve diğer pek çok kişiye müdahale ederek nasıl ifade vermeleri gerektiğini söyledi.”

11:20

“Bizim ne siyasi partilerle ne de Ekrem İmamoğlu ile bir sorunumuz yok. Kendisini seviyorum, çok da saygı duyuyorum. Burada bir usulsüzlük varsa, bunların takdirini yapacak olan sizlersiniz. Duyduğumuz, gördüğümüz şeyleri söylemekle yükümlü olan kişiler de bizleriz.

Müvekkilim neden fail olamaz? Ali Sukas’ın beyanlarından dolayı olamaz. Bu beyanlardan anlaşılacağı üzere müvekkilim ile ikisi arasında 2024 yılında husumet başlamış.”

11:14

Ümit Polat'ın avukatı Sevgi Dağdemir, Murat Or ve Ertan Yıldız'ın etkin pişmanlık ifadelerinden örnek veriyor. "Biz görmedik ama görenler varmış" diyen Avukat Dağdemir, müvekkili Ümit Polat'ın düşük pozisyonda çalıştığı için buna şahit olmadığını söylüyor.

10:54

“Sıkıntılı bir süreçten geçtim. Hem kişisel hem ailevi olarak zor bir dönemdi. Bu nedenle ilk ifadelerimde kendimi tam ve doğru şekilde ifade edemedim.

O dönemde sağlıklı bir ortamda, yüz yüze ve detaylı bir şekilde konuşma imkânım olmadı. Bu da beyanlarımın eksik kalmasına neden oldu.

Antidepresan kullanmaya başladım. Cezaevinde sıkıntılı süreçler yaşadım. Vali yalanladı diye haber yapıldı. Valinin akrabasının arkadaşı bizim iş yerindeydi. Valiye saygısızlık yapmak istemem yanlış bir şey olursa özür diliyorum

Süreç ilerledikçe ve daha uygun koşullarda ifade verdikçe, olayları daha net ve detaylı anlatma imkânı buldum. Bu nedenle ifadeler arasında farklılıklar oluşmuş olabilir.

Birden fazla ifade verdim. İlk ifade, sonraki ifadeler ve tutukluluk sürecinde verdiğim beyanlar bulunmaktadır.

Sayıştay raporları ve incelemeleri sonradan gündeme geldi. Bu dosyaların büyük kısmı zaten kapanmış ve herhangi bir suç unsuru tespit edilmemiş hususlardır.

Söz konusu alımlar farklı tarihlere aittir. 2008 ve 2012 yıllarında yapılan alımlar bulunmaktadır. Bu nedenle ifadelerde farklı zamanlara ilişkin bilgiler yer alması doğal bir durumdur.

Ben bir insanım, robot değilim. Zor bir süreçten geçerken bazı eksik ya da hatalı ifadeler olmuş olabilir. Ancak kasıtlı bir yanlış beyanda bulunmadım.

Tüm beyanlarım iyi niyetle ve bildiklerim doğrultusunda verilmiştir. Zaman içinde daha sağlıklı koşullarda ifade verdikçe, anlatımlarım netleşmiştir.”

Ümit Polat, geçen gün yaptığı savunmaya ilişkin düzeltme yaptı.

10:40

İtirafçı Ümit Polat, avukatların sorusunun karşısında "Ben size sorayım o zaman" dedi.

10:40

“Ben Vali Davut Gül'e saygısızlık yapmak istemem. "Vali Bey'in akrabasının arkadaşı bizim şirkette çalışıyor" dedim. "Akrabası çalışıyor" demedim.”

Vali Davut Gül'ün yalanlamasına karşı beyanda bulunuyor.

10:36

Avukatlar lale soğanı ile ilgili sorular sorunca Ümit Polat "Böyle bir şey yok" cevapları verdi. Devreye hakim girdi. "Lale soğanları ile ilgili bir suçlama yok".

10:35·⚔️ Çapraz Sorgu

“Ümit Polat savcılık ifadesinde böyle bir şey söylemiyor. 3 Eylül’de etkin pişmanlık ifadesinde bunları söylüyor. Bunu suçtan kurtulmak için mi söylüyor?”

10:32·⚔️ Çapraz Sorgu

“Ali Üner kendisine gidip "Ali Sukas benden para istemiştir diyor”. Böyle bir konuşma oldu mu?”

“Böyle bir konuşma olmuştur.”

10:25·⚔️ Çapraz Sorgu

“Soruşturma aşamasında dediniz ki “Ali Sukas usulsüz şekilde firmalardan %10 talep ediyordu” . Sizin bu hususlar rahatsız olduğunuz bir şekilde irtibat kurarak müvekkilim ile randevu alıp müvekkilimle görüştünüz. Hatta dönemin valisi ile bile nihayetinde görüştüğünü söylediniz ki bu husus yalanlandı. Sonra dediniz ki "müvekkil Ertan Yıldız’la görüştükten sonra Ertan Bey’e durumu anlattım kendisi çok rahatsız oldu bu durumda ilgileneceğim" dedi. Şimdi ancak ifadenizin içeriğinde de Ali Sukas’ın topladığı paraların Ertan Yıldız ve Fatih Keleş‘e gittiğinden bahsettiniz. “Yukarıdan para istiyorlar yukarıdan kasıt Ertan Yıldız‘dır” dediniz. Şimdi bu durum kendi içinde mantıksız değil mi? Siz bu paranın Ertan Yıldız'a gittiğini düşünüyorsanız Ali Sukas‘ı neden Ertan Yıldız’a şikayet ettiniz?”

“Ben Vali Beyle görüştüm demedim. Birileri vasıtasıyla haber gönderdim dedim.”

10:22

Ümit Polat yine "hayır böyle bir söylemedim" diyerek savunmasına devam ediyor.

10:22

Ümit Polat yine iddianemede olan ifadelere "hayır öyle bir şey yok" diyerek cevaplıyor.

10:21

İtirafçı Ümit Polat'ın avukat sorgusu ile duruşma başladı.

10:13

Nazan Başelli'nin kızı Doğa Turan sesleniyor: "Yakınlarımız mahkeme salonuna giremiyor.
Bugün yüzlerce kişi dışarıda kaldı.
Müdafii olmayan avukatlar, Sanıkların birinci derece 1 yakın içeri girecek.

10:13

Ekrem İmamoğlu, saat 10:13’te “Cumhurbaşkanı İmamoğlu” sloganları eşliğinde duruşma salonuna getirildi.

10:06

Tutuklu sanıklar saat 10:02 itibariyle jandarma eşliğinde salona getiriliyor.

09:55

CHP’nin Cumhurbaşkanı Adayı ve İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu ile birlikte 107’si tutuklu 407 isim için 6. Celse başlıyor.

İlk haftanın son gününde “gazetecilerin yerini beğenmeyen” mahkeme heyeti başkanı duruşmayı erteledi. Ardından yeni hafta da benzer krizle başladı. Hakim 5’inci celse başlarken avukat milletvekillerinin izleyici sıralarına geçmesini istedi. O karara vekiller itiraz edince duruşma başlamadan sonra erdi.

Son olarak AĞAÇ A.Ş Satın Alma Müdürü Ümit Polat’ın hakimlik sorgusunun ardından avukatların soru sormasıyla çelişkili ifadeleri kayda geçti. Avukatlar soru sormaya devam ederken duruşmaya öğlen arası verildi.
Etkin Pişmanlıktan faydalanmak isteyen ancak tahliye edilmeyen Ümit Polat’ın “çantalarda para görmedim. Savcılıkta Ertan Yıldız’ı bana sormadılar” ifadeleri dikkat çekiciydi.
Yargılama, 4’üncü günde Ümit Polat’ın sorgusunun yarım kalmasıyla 1,5 gündür yapılamıyor.

Olaylı 5’inci celseden sonra mahkeme heyeti Bakırköy Başsavcılığı’ndan yalnızca vekaleti bulunan avukatların salona alınmasına yönelik bir talepte bulundu.
Milletvekillerinin avukat sıralarına oturmamasına yönelik tedbir alınması istendi.

Tedbir kararının ardından CHP’den Mahkeme Heyeti’ne salona girebilmeleri için 10 kişilik isim listesi sunuldu.

DEM Parti de 3 kişilik bir heyet ile duruşmayı takip etmek istediğini söyledi.

İsim listelerinin mahkeme heyeti tarafından değerlendirileceği belirtiliyor. Duruşma öncesi salonda görevli Jandarmaya isim listeleri dağıtıldı. Tek tek kimlik kontrolü yapılıyor.
Listede ismi olmayan isimler içeri alınmıyor. CHP’li Aylin Nazlıaka ve Ömer Fethi Gürer binaya alınmadı.

09:55

Binaya girişte beklenen bir alan var; orada sigara da içiliyor. Az evvel bir jandarma geldi; "Bundan sonra buraya çıkmak yasak, içeride sigara odası var" dedi.
Ben de "temiz hava almak da mı yasak" diye sordum.
Başını iki yana salladı, "Talimat var. Öyle kafaya göre gir çık yasak, düzen bozuluyor" diye yanıtladı.

06:12

İBB Davası'nın 6. günü başlıyor. Dün hiç başlayamadan ertelenen duruşma, Ağaç A.Ş. Satın Alma Müdürü Ümit Polat'ın sorgusu ile devam edecek. İki önceki duruşmada savunması tamamlanan Ümit Polat'ın sorgusu yarım kalmıştı. Daha sonra ise, bir diğer Ağaç A.Ş çalışanı Fatih Yağcı sanık kürsüsünde savunmasını yapacak.

Sanıklar